arrow_drop_up arrow_drop_down
Content maken voor non-designers
20 juli 2020 

Content maken voor non-designers

Sterke content voor op je social media kanalen is anno 2020 niet meer te missen. Naast een doelgerichte en sterke tekst spelen visuals ook een erg grote rol bij je content. We zien nog veel content voorbij komen waarbij stockfoto’s worden gebruikt. Hoe mooi is het om je eigen, originele visuals te maken zonder daar de hoofdprijs voor moeten te betalen?

Om je hierbij een handje te helpen hebben we een aantal tools en tips voor je op een rij gezet waar je gratis content kunt maken.

Canva

Canva is een grafisch ontwerp programma waarmee je heel gemakkelijk verschillende ontwerpen kunt maken om jouw social media invulling te geven. Denk hierbij aan het maken van visuals, posters, presentaties en andere visuele inhoud. Bij Canva kun je verschillende afmetingen kiezen, eigen afbeeldingen, opmaak en andere toevoegingen om jouw content compleet te maken. Canva heeft een gratis versie waar je een ruime keus aan mogelijkheden hebt. Mocht je meer willen, dan kun je ook een betaalde versie aanschaffen die jou nog meer mogelijkheden biedt! Canva is te gebruiken op zowel je computer als op je telefoon via een app.

Pablo by Buffer

Op Pablo by Buffer kies je gemakkelijk een template om een visual te maken. Met een keus uit 50.000 afbeeldingen, verschillende afmetingen en lettertypes om jouw boodschap goed over te brengen, maak je goede content op een hele makkelijke manier! Wanneer je visual klaar is kun je deze downloaden of gelijk delen via je social media kanalen. Daarnaast is Pablo by Buffer geheel gratis.

PicMonkey

PicMonkey is een Photo Editor en ontwerp platform wat erg lijkt op Canva, maar dan met net wat andere mogelijkheden. Zo kun je op PicMonkey werken in lagen, retoucheren en zelfs stickers maken die je vervolgens kunt delen op je social media kanalen. PicMonkey heeft een gratis proefperiode, daarna kun je voor een klein bedrag per maand onbeperkt genieten van dit makkelijke en fijne platform!

Naast deze handige tools geven we je ook graag nog wat tips mee:

  1. Zorg er voor dat de afbeeldingen die je gebruikt rechtenvrije beelden zijn. Zie je dit over het hoofd, dan kun je een boete riskeren.
  2. Gebruik zo origineel mogelijke beelden om jouw content sterk naar voren te laten komen. Dit kunnen afbeeldingen zijn van verschillende stockfoto-websites, let hierbij wel op dat het realistische beelden zijn, of eigen geschoten beelden. Maar de voorkeur zijn eigen geschoten beelden, wat een pluspunt is!
  3. Controleer de afmetingen die je nodig hebt bij de verschillende social media kanalen. Zo hebben afbeeldingen op bijvoorbeeld Instagram andere afmetingen dan op LinkedIn.
  4. Zorg er voor dat je gekozen afbeeldingen scherp genoeg zijn en niet pixelig worden. Hiermee voorkom je dat je content minder sterk overkomt. Het is belangrijk dat visuals helder en duidelijk zijn.
  5. Tot slot is het natuurlijk een must dat je visual een aanvulling is op je geschreven content. Je (potentiële) volgers zien als eerst de visual en het daarom gelijk duidelijk is waarover je bericht gaat, zodat er geen verwarring ontstaat.

Zoals je ziet zijn er vele opties om de juiste en goede content te maken voor jou als non-designer, waarmee je gemakkelijk aan de slag kunt gaan!

Over de schrijver
Daisy is ruim 2 jaar onderdeel van Master Your Business Moves en weet alles van marketing, online marketing, social media en het opzetten van salesfunnels. Heb je een praktisch of technisch probleem, dan is zij jouw "wizard" die het voor je kan oplossen. Geen probleem is haar te gek. Daisy werkt voor en met heel veel ondernemers. Ze werkt als een tornado zo snel. Denkt mee met je business en weet dit te vertalen naar campagnes. Wat voor jou een probleem is, wordt opgelost in een wenk.
Reactie plaatsen

We maken gebruik van cookies