arrow_drop_up arrow_drop_down
Wat is een salespagina en hoe maak ik die?
30 september 2020 
in Website

Wat is een salespagina en hoe maak ik die?

Het online verkopen van je diensten en/of producten is een must en het is daarom belangrijk om een gebruiksvriendelijke en overzichtelijke website te hebben. De pagina op je website waar het uiteindelijk allemaal om draait is je salespagina. Een salespagina is de pagina waarop jij diensten of producten aanbiedt en waar (potentiële) klanten hun aankopen kunnen doen. De salespagina op je website zorgt ervoor dat (potentiële) klanten de nodige informatie over je product of dienst kunnen vinden die ze nodig hebben en dat zij worden overgehaald om aankopen te doen, maar hoe doe je dit?

De opbouw van een goede salespagina

Om potentiële klanten over te halen tot aankoop is de opbouw van je salespagina een grote factor hierin. Door middel van een goede opbouw op je salespagina maak je het voor je potentiële klanten aantrekkelijk om aankopen te doen op je website. Een goede opbouw van een salespagina bestaat uit de volgende punten:

1. Begin met een pakkende titel, de teaser. De teaser moet ervoor zorgen dat het je potentiële klanten prikkelt en dat het de aandacht trekt.

2. Speel in op de gevoelens van je potentiële klanten. Dit kunnen herkenningspunten zijn van een probleem of een behoefte die ze hebben. Neem ze mee naar de gewenste situatie.

3. Laat zien dat jij de oplossing hebt en dat het binnen handbereik ligt. Laat het resultaat van jouw product of dienst zien. Dit kun je doen door zelf het resultaat te benoemen, maar ook door testimonials van jouw klanten op de pagina te zetten. Dit ligt dus bij jou als ondernemer en je aanbod in de gewenste diensten of producten.

4. Laat goed naar voren komen wat jouw aanbod is en waarom dat in de behoefte van je potentiële klanten zou voorzien. Beschrijf per dienst of product wat voor meerwaarde het heeft voor je potentiële klanten om het product of dienst aan te kopen en speel zo in op de behoeftes.

5. Biedt een extraatje aan om het nog aantrekkelijker te maken. Denk hierbij aan gratis verzending vanaf een bepaald bedrag of een gratis e-book bij aankoop van een van je diensten.

6. Zijn er nog maar een aantal producten of plekken beschikbaar? Benoem dit! Wanneer je potentiële klanten lezen dat er nog maar een beperkt aantal beschikbaar is zal dit voor hen een duwtje in de rug zijn om snel aankopen te doen.

7. Zorg voor een sterke call to action. Een goede call to action laat gelijk duidelijk zien waar er aankopen of inschrijvingen gedaan kunnen worden. Een voorbeeld van een call to action is: De standaard kleuren van je website zijn blauw, wit en zwart. De knop om aankopen te doen, dus je call to action, is fel geel en heeft een ander lettertype. Dit zorgt ervoor dat knop om aankopen te doen duidelijk in beeld is en direct te vinden is.

8. Maak gebruik van testimonials. Dit zijn korte reviews van mensen die eerder aankopen bij je hebben gedaan en hierin hun ervaring delen. Mensen vinden het fijn om de ervaringen van andere te kunnen lezen zodat zij er zeker van kunnen zijn dat hun aankoop van je product of dienst de juiste beslissing zal zijn. Dit maakt je salespagina social proof en betrouwbaar voor je potentiële klanten.

9. Geef een duidelijke garantie. Laat je potentiële klanten weten dat zij een product bijvoorbeeld terug kunnen sturen binnen een bepaald aantal dagen en hierbij hun geld terug krijgen.

10. Verkoop je een dienst en is er een aanmeldprocedure bij aankoop? Beschrijf deze dan zo duidelijk mogelijk. Wanneer het voor je potentiële klanten niet meteen duidelijk is hoe zij voor zich iets kunnen aanmelden of ontvangen is er een grotere kans dat zij af zullen haken.

11. Zorg er altijd voor dat (potentiële) klanten gemakkelijk je contactgegevens kunnen vinden en dus altijd contact met je kunnen opnemen wanneer er vragen of moeilijkheden zijn. Wanneer contactgegevens makkelijk te vinden zijn voorkom je interesseverlies en irritaties.

12. Last but not least! Het is heel belangrijk om in je salespagina alleen de essentiële dingen te benoemen en dat het duidelijk voor je potentiële klant is hoe en waar je wat kunt vinden. Houdt hierbij ook rekening dat je salespagina geen afleidende elementen, als een menubalk en footer, heeft en het makkelijk te navigeren is.

Een goede salespagina is onmisbaar

Wanneer je bovenstaande stappen hebt toegepast op je salespagina zul je zeker weten binnen no-time een sterke en pakkende salespagina hebben om jouw producten en/of diensten zo goed mogelijk te laten verkopen. Een goed geoptimaliseerde website met daarbij een krachtige salespagina zorgt ervoor dat jouw (potentiële) klanten volledig mee worden genomen in het verkoopproces en uiteindelijk aankopen zullen doen.

We helpen je graag!

Heb je graag wat hulp bij het opbouwen van een goede website en een sterke salespagina? Graag helpen we je bij het opzetten van een website om de verkoop van je producten en/of diensten te bevorderen en potentiële klanten aan te sporen tot aankoop. Neem gerust contact op via: https://masteryourmarketingmoves.nl/contact/

Over de schrijver
Francina is al ruim 30 jaar ondernemer in hart en nieren. Altijd was zij bezig om te bedenken hoe ze geld kon verdienen en hoe ze een business kon opzetten. Zelfs toen ze een jaar of 5 was. Francina is een ondernemer in hart en nieren. Ondernemen is haat passie en zit in haar bloed! Ze houdt van het spel en van creëren en houdt van winnen! Dat heeft haar geen windeieren gelegd! Op dit moment heeft Francina 2 succesvolle businesses die er voor zorgen dat zij haar allermooiste leven ooit kan leiden. Dat is waarom zij ondernemers inspireert dat ook te doen.
Reactie plaatsen

We maken gebruik van cookies