Wat zijn de beste boeken over marketing die je gelezen moet hebben? Hieronder vind je enkele bestsellers die je echt moet lezen als ondernemer. Ze gaan je helpen om zaken te begrijpen die over marketing gaan en die je dan direct kunt inzetten voor je business. Lees snel verder.
Wat voor soort boeken staan er in het lijstje?
Marketing is best een breed begrip en er zijn ontzettend veel boeken geschreven over onderwerpen die met Marketing te maken hebben. Denk aan contentmarketing, salesfunnels, online marketing, SEO, e-commerce, positionering en social media. Er zijn veel marketing school boeken waar op Marketing gerelateerde opleidingen uit lesgegeven wordt, maar toch is dit in de praktijk wel iets anders.
We gaan geen lijstje met boeken over elk onderwerp maken. Nee, we gaan echt alleen de boeken opsommen waarvan wij denken dat deze je gaan helpen in je business.
1. De Online Marketing Tornado
De Online Marketing Tornado is geschreven door Tony Loorbach en Martijn van Tongeren van de IMU. Ze hebben hun jarenlange ervaring en kennis in 1 boek gestopt. Het boek leest lekker weg en je steekt er echt wat van op.
Met dit boek kan iedereen, vanuit het niets, een succesvolle online business starten en een vrije ondernemer worden. – Tony Loorbach
Het boek gaat over een tornado en het idee is dat deze tornado als een soort magneet werkt om klanten aan te trekken. Als je goed kijkt, lijkt de tornado ook op een funnel. En een funnel staat eigenlijk voor een klantenreis. Je klant begint als lead in de tornado en zal beetje bij beetje omhoog genomen worden in de funnel, om uiteindelijk een fan en ambassadeur te worden van je merk.
De onderwerpen die behandeld worden zijn:
- De bezoekersmagneet
- De rode loper en volautomatische funnels
- Salesboosters en omzetpieken
- Opschalen met affiliate marketing
- Wederkerende inkomsten uit memberships
- Magie in je merk met community building
Het mooie is; dat je het boek nu kunt bestellen tegen een bizar lage prijs. Je betaalt alleen de druk- en verzendkosten van €9,83. Bestel het boek hier!
2. DOTCOM Secrets
Auteur Russell Brunson verteld in dit boek eigenlijk dat ‘branding’, ‘zichtbaarheid’ en ‘de kernwaarde van je bedrijf’ onzinnige dingen zijn om je mee bezig te houden. Deze begrippen komen heel veel voor.
Wij zijn het hier in zekere zin met Russell Brunson eens. Wij vinden wel dat zichtbaarheid belangrijk is voor je bedrijf om nieuwe klanten aan te trekken. Maar nadat je dit boek gelezen hebt, zul je precies snappen wat hij nou bedoelt.
Je kunt je volkomen focussen op je brand, logo en kernwaarde van je bedrijf, maar dat levert uiteindelijk geen geld op.
Belangrijker is om te kijken naar hoe je website in elkaar zit. Welke klantreis doorloopt een websitebezoeker? Wat moeten ze precies doen op je website? Wat kunnen ze kopen? Hoe kunnen ze het kopen? Welke upsells biedt je aan? Als je deze vragen gaat beantwoorden en je website gaat verbeteren, dan ga je geld verdienen met je bedrijf.
In het boek gaat Brunson je echt vertellen hoe je een website kunt neerzetten die voor jou gaat verkopen.
3. Boeken van Aartjan van Erkel
Aartjan van Erkel is een internet copywriter, trainer, professioneel spreker en auteur van de bestsellers MAAK ZE GEK! en Verleiden op internet. En over deze 2 bestsellers willen we het graag even hebben.
We hebben het nu in de eerste 2 boeken gehad over funnels en je website, maar er is nog meer dan dat. En dan hebben we het over de teksten die je op je website gebruikt, maar ook in je funnel.
Verleiden op het internet
In het boek bespreekt Aartjan van Erkel homepages, productpagina’s, tekstpagina’s, webformulieren en beeldmateriaal en laat hij zien wat het geheim is achter onweerstaanbare sites. Hij geeft praktische tips en voorbeelden hoe je je eigen site kunt verbeteren en zo het aantal inschrijvingen, aankopen of reserveringen te verhogen.
MAAK ZE GEK!
Veel klanten en ondernemers hoor ik klagen dat ze te weinig klanten binnenhalen via hun website. En dat is zonde. Zeker, omdat er nu veel online gekocht wordt.
Onderscheid jezelf met super aantrekkelijke marketing op internet! – Aartjan van Erkel
Je wilt niet dat concurrenten met jouw klanten aan de haal gaan. Hoe tof zou het zijn als jouw websitebezoekers zo enthousiast over jou zijn geworden dat ze uit zich zelf de link naar andere doorsturen? Hoe te gek zou het zijn als duizenden mensen zich inschrijven op je nieuwsbrief? Zou dat extra omzet opleveren denk je? In dit boek deelt Aartjan van Erkel een geheime formule voor opvallende marketing en hoe je dit kunt aanpakken.
Doelgerichte SEO
Een boek met weer een totaal ander onderwerp als bovenstaande boeken, maar net zo belangrijk. SEO betekent, Search Engine Optimization, ofwel Zoekmachineoptimalisatie. Dit boek is geschreven door Tonny Loorbach van de IMU.
Dit boek gemakkelijk te begrijpen en geschreven om je te helpen om te gaan met Google. Je krijgt tips en tics hoe je ook bovenaan in Google kunt scoren. Zoekmachineoptimalisatie vormt eigenlijk de basis van je marketingstrategie.
Je kunt dit boek zien als een praktisch stappenplan om je website hoger in Google te krijgen en uit te groeien tot dé nummer 1 autoriteit in jouw markt. – Tonny Loorbach
This is marketing
This is Marketing is geschreven door Seth Godin. Deze bestseller auteur heeft al meerdere boeken geschreven over Marketing.
Wil je weten hoe je vertrouwen opbouwt bij je doelgroep? Dan is dit boek een absolute aanrader. Het leert ja alles wat je moet weten over verbinding, empathie en het verschil maken voor de komende decennia.
Hoe nu verder?
Het is misschien wat overweldigend zoveel boeken. Het betekent natuurlijk niet dat je alles zo moet toepassen zoals gezegd wordt in alle boeken. Heel veel dingen zijn getest en bewezen door de auteurs zelf, maar het is ook goed om dingen te combineren uit verschillende boeken. En uiteindelijk ook testen. Testen, testen en nog een testen wat voor jouw doelgroep werkt en wat niet.
Neem de tijd om de marketing boeken te lezen en schrijf notities voor jezelf op. En maak daarna een stappenplan hoe je dingen gaat verbeteren in je bedrijf. Doe dit niet allemaal tegelijk, maar doe het in kleine stapjes.
Succes!